Acabaren com Camot
Sinopsi
Un cop conclosa la guerra del Francés, el Borbó Ferran VII tornava a Espanya per tal de recuperar la Corona i restaurar el poder absolut. A partir de llavors, la governació de Xàtiva –formada per setanta-cinc municipis de les
comarques de la Costera, la Ribera Alta, la Vall d’Albaida, la Safor i la Valldigna– va esdevenir un territori summament violent i perillós. Al llarg dels vint anys de regnat ferrandí, les quadrilles de bandolers van exercir un domini aclaparador en aqueixa contrada, i sobretot a Aielo de Malferit, Aielo de Rugat, Albaida, Atzeneta, Benigànim, Bocairent, Castelló de Rugat, Montitxelvo, l’Olleria, Ontinyent, la Pobla del Duc, Quatretonda, Rugat i Terrateig, com també en localitats pròximes, com ara Beniarrés i Benilloba.
Fou una època en què hi van deixar empremta roders de la talla d’Onofre Navarro, natural de la Font de la Figuera i veí de l’Aljorf, el Fraret d’Agres, l’aljorfí Bollet, el Moreno d’Agullent, el Madrilenyo de l’Olleria, els
germans Escrivà, el xativí Camot i l’albaidí Nyonyoc. Tots ells ho van pagar amb escreix i, d’una manera o altra, acabaren com Camot.
Dades Tècniques |
ISBN |
9788493926403 |
Editorial |
EDICIONS TÍVOLI
|
Estat |
Disponible |
Llengua de Publicació |
cat |
Nº Edició |
Data |
ISBN Edició Anterior |
1 |
03-2012 |
|
|
Autor |
Manel Arcos i Martínez
|
Preu i percentatge d'IVA |
17.00 € (+4% ) |
Deixe la seua opinió
Amunt
Opinió
Enviar a un amic
Tornar